case messukeskus

Mediawall osana tapahtumamarkkinointia

Messukeskus on sekä Suomen suurin tapahtumajärjestäjä että tapahtuma-, juhla- ja kongressipaikka. Kun kyse on Suomen suurimmasta, puhutaan myös suurista ihmisvirroista. Viime vuonna Messukeskus teki tähän astisen yleisöennätyksenä, 1,3 miljoonaa kävijää. Kävijöitä Messukeskuksessa on riittänyt tänäkin vuonna. Esimerkiksi Habitare-messut kasvatti kävijämääräänsä edellisvuoteen verrattuna. Sisustusmessuilla vieraili syyskuussa 51 000 messukävijää.

Tapahtumilla on sosiaalinen luonne

Sosiaalisen median avulla tapahtumat tavoittavat nykyisin entistäkin suuremman asiakaskunnan. Sosiaalisen median myötä myös tapahtuman elinkaari pitenee. Aiemmin tapahtumaviestintä on ollut tiukemmin sidoksissa aikajanaan, jota määrittää tapahtuman alku- ja loppu. Sosiaalinen media on tarkoittanut viestintäkulttuurin muutosta myös tapahtumaviestinnän alalla.

Muutoksen on huomannut myös Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Esimerkiksi nelipäiväisen tapahtuman aikana sosiaalisen median word-of-mouth ja puskaradio-vaikutus näkyy nopealla aikavälillä. Se on taas meille tapahtumamarkkinoijana hyvä juttu. Sosiaalisessa mediassa jaetut kokemukset vaikuttavat kävijämääriin”, kertoo Mroue.

Sosiaalinen media on ollut jo useamman vuoden ajan olennainen osa Messukeskuksen omaa tapahtumaviestintää. ”Olemme aktiivisesti Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa”, listaa Mroue.

Tapahtumien luonne on lähtökohtaisestikin sosiaalinen, joten haluamme yhdistää siihen digitaalisuutta.

Haluamme tuoda kävijöiden ja asiakkaiden äänet näkyviin”, tiivistää Mroue.

Digitaalinen ja fyysinen yhdistyy

Digitaaliset näytöt ovat tärkeä osa tapahtumaa. Näyttöjen sijoittelulla vaikutetaan siihen, miten sisällöt palvelevat messu- ja tapahtumavieraita ja miten niistä tulee osa tapahtumaa. Messukeskuksessa erikokoisia ja tyyppisiä näyttöjä on noin 100 ja niitä käytetään niin opastus kuin markkinointikäytössä. Näytöillä näytetään omaa ja asiakkaille myytyä tilaa.

Habitaressa Messukeskus käytti ensimmäistä kertaa Mediawall-palvelua. Palvelun avulla digitaaliset sosiaalisen median keskustelut tuotiin osaksi fyysistä tapahtumaa.

Messukeskuksen näytöillä näytettiin omien somekanavien juttuja sekä tapahtumaan liittyviä hashtageja”, kertoo Mroue.

Mediawallin avulla haluamme erityisesti korostaa ja kasvattaa yleisön sekä kävijöiden sisällön määrää. Ei vain tuoda esille omaa sisältöä”, selittää Mroue.

asiakkaan osallistaminen

Kokeile miltä Mediawall näyttää livenä. Tässä pari esimerkkiä. Klikkaa kuvasta:

case-messukesku-seasam-mediawall

KYSY LISÄÄ

Olen kiinnostunut seuraavasta Mediawall-paketista. Jos mietit kahden vaihtoehdon välillä, rastita molemmat.

Mediawallin pääkäyttötarkoitus yrityksessämme

Onko yrityksessänne käytössä jo joku info- tai mainosnäyttöjärjestelmä?


Yhteystietosi